περί εκπαιδευτικής τεχνολογίας & e-learning ο λόγος…

μια δοκιμή Αναστοχασμού

πώς η εκπαιδευτική τεχνολογία καθοδήγησε την πορεία μας στα εκπαιδευτικά, σε “ακτίνα” ας πούμε  2 δεκαετιών;

Τι εννοώ;

Αν αναλογιστούμε τις πανεπιστημιακές μας σπουδές αρκετά χρόνια πριν, θα αισθανθούμε λίγο άτυχοι σε σχέση με τις σημερινές γενιές, για το πώς εμείς διδαχθήκαμε, διότι οι σημειώσεις , τα βιβλία και οι εργασίες-αντιγραφές από βιβλία παιδαγωγικής σκοτεινών βιβλιοθηκών δεν ήταν και το ιδανικότερο περιβάλλον βελτίωσης της μάθησής μας.

Όταν κληθήκαμε να διδάξουμε σε δημόσια σχολεία η χρήση και ανταλλαγή φωτοτυπιών και κακογραμμένων φυλλαδίων-ασκήσεων ήταν η καθημερινότητα του σχολείου. Βέβαια, κάποιοι …αγωνίζονταν να συγχρονίσουν το ωρολόγιο πρόγραμμα τους με τις προβολές της εκπαιδευτικής τηλεόρασης και κάποιοι άλλοι αγωνιούσαν για το ποιος θα προλάβει να δανειστεί το κασετόφωνο -κατόπιν cd player.

Αργότερα ( κι αφού είχαν εθιστεί δάσκαλοι και μαθητές στην παπαγαλία  και  στη αντιγραφή ασκήσεων χωρίς νόημα από συνταγές σχολικών βιβλίων που κύριο στόχο είχαν να σταματήσουν οι μαθητές να σκέφτονται)  ήρθαν τα εργαστήρια υπολογιστών και τα καινούρια βιβλία.

Μοντέρνος αέρας, εκπαιδευτικά λογισμικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια, 4-5 μαθητές Δημοτικού σε ένα ποντικι, προβολές power point, φυσική με επίδειξη προσομοιώσεων, χάρτες εντυπωσιακοί , εικονικές περιηγήσεις σε μουσεία -σε αντικατάσταση των παλιών και δοκιμασμένων Μουσειοσκευών…

Εργαλεία πολλά για να διδάξεις και για να σχεδιάσεις εκπαιδευτικές παρεμβάσεις , δυστυχώς τα πιο πολλά έμειναν στο επίπεδο του εντυπωσιασμού , χωρίς ουσιαστική μαθησιακή συνεισφορά, παρά μόνο σε… επίπεδο χειρισμού playstation.

Καταλήγω στο ότι ένα πρόγραμμα e-learning, όποιες τεχνολογίες κι αν επιλέξει να χρησιμοποιήσει οφείλει να εστιάσει στα δυνατά σημεία της κάθε τεχνολογίας, δηλαδή αυτά που προωθούν τη μάθηση με νόημα.

Καλωσορίζοντας λοιπόν το Learning 2.0  του οποίου τα κανάλια επικοινωνίας και τα  free εργαλεία   που προσφέρει ανοίγουν ορίζοντες ελεύθερης πρόσβασης για όλους, θα έλεγα ότι εμείς «της παλιάς γενιάς» το βλέπουμε λίγο χαοτικό απ τη μια, αλλά κι απ την άλλη πόσο συναρπαστικό είναι να μαθαίνεις “peer to peer”!

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s