«Kλειδιά και Aντικλείδια» μια παλιά ιστορία είν’ αυτή…

 »  …Τάξεις στην πόλη, στο βουνό, μονοθέσια σχολεία, μειονοτικά σχολεία της Θράκης, σχολεία με πολλούς αλλόγλωσσους μαθητές, σχολεία σημερινά, στην Eλλάδα και αλλού, άλλοτε και τώρα…»

Εκπαίδευση Μουσουλμανοπαίδων 2002-04, λεγόταν το πρόγραμμα αυτό. Μια παλιά αλλά και τόσο επίκαιρη ιστορία για το Δημόσιο Σχολείο του μόχθου …

«… Η σχολική πραγματικότητα πολύπλοκη, δυναμική, απρόβλεπτη και κυρίως μοναδική. Άρα, δεν υπάρχει μία μόνο λύση, μία συνταγή μαγική που λύνει τα προβλήματα. «

Kλειδιά και Aντικλείδια ήθελαν να δώσουν  εργαλεία ανάγνωσης της σχολικής πραγματικότητας.

Με αφετηρία την εκπαιδευτική πράξη, μέσα από μια διαδικασία ανάλυσης και σύνθεσης από τη θεωρία, καταλήγουν στα χέρια των δασκάλων, σαν κλειδιά για  διδακτική πρακτική. 

Περιέχουν κείμενα που στηρίζονται σε τρεις θεματικές ενότητες, τη Διδακτική Μεθοδολογία, το Κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο της εκπαίδευσης και τα ζητήματα Ταυτότητας και Ετερότητας.

Εξερευνώντας και μελετώντας τα κείμενα αυτά, τα «κλειδιά κι αντικλείδια» φιλοδοξούσαν ο κάθε εκπαιδευτικός, αφού ξεκλειδώσει το φαινόμενο που αναλύεται να κατασκευάσει τα αντικλείδια  που έχουν νόημα τη συγκεκριμένη στιγμή για το δικό του πλαίσιο, που θα κάνουν… κλικ και θα ανοίξουν μια «πόρτα» που οδηγεί σε λύση. 

και.. τα κείμενα:


1. Διαθεματική προσέγγιση της γνώσης

    Μαρία Σφυρόερα

 

2. Για τη μέθοδο project

    Κώστας Μάγος

 

3. Εμψύχωση στην τάξη

     Αναστασία Δημητρίου, Βικτωρία Λαγοπούλου,

    Βασιλική Νικολάου

 

4. Κίνητρο στην εκπαίδευση

     Αλεξάνδρα Ανδρούσου

 

5. H επεξεργασία της εικόνας στη σχολική τάξη

     Μαρία Σφυρόερα

 

6. Πολιτισμός και σχολείο

     Έφη Πλεξουσάκη

 

7. Γλώσσα του σπιτιού και γλώσσα του σχολείου

     Άννα Φραγκουδάκη

 

8. Η ικανότητα του λόγου και η γλωσσική διδασκαλία

     Άννα Φραγκουδάκη

9. To λάθος ως εργαλείο μάθησης και διδασκαλίας

    Μαρία Σφυρόερα

10. Ταυτότητες και λογοτεχνία στο σχολείο

    Ελένη Χοντολίδου

11. Η μη λεκτική επικοινωνία στο σχολείο

    Ευαγγελία Κούρτη

12. Ανάγνωση και ετερότητα

    Βενετία Αποστολίδου

13. Γλωσσική ετερότητα στην Ελλάδα

    Λάμπρος Μπαλτσιώτης

14. Μουσική στο σχολείο

    Παναγιώτης Τσιρίδης

15. Φυσικές Επιστήμες: Διδασκαλία και Εκπαίδευση

    Βασίλης Τσελφές

16. Η Μειονοτική εκπαίδευση της Θράκης

    Κωνσταντίνος Τσιτσελίκης

7. Διδάσκοντας ιστορία

    Έφη Αβδελά

18. Η επικοινωνιακή προσέγγιση του γλωσσικού

      μαθήματος

    Άννα Ιορδανίδου, Μαρία Σφυρόερα

19. Ταυτότητα και εκπαίδευση

    Θάλεια Δραγώνα

20. Δημιουργικές δραστηριότητες και διαδικασίες μάθησης

    Άννα Κουτσούρη

21. Kοινωνικές ανισότητες στο σχολείο

    Νέλλη Ασκούνη

22. Η επανατροφοδότηση των γραπτών κειμένων των μαθητών

    Ελένη Χοντολίδου

23. Οικογένεια και Σχολείο

    Θάλεια Δραγώνα

4. «Εμείς» και οι «άλλοι»: εμπειρίες εκπαιδευτικών

     Αναστασία Δημητρίου, Βικτωρία Λαγοπούλου, Τριαντάφυλλος Πετρίδης

25. Κοινωνικό πλαίσιο και διδακτική πράξη

    Μαρία Ζωγραφάκη

26. Διαφοροποιημένη παιδαγωγική

     Μαρία Σφυρόερα

27. H εθνική ταυτότητα, το έθνος και ο πατριωτισμός

    Άννα Φραγκουδάκη

28. Διδασκαλία σε ομάδες

    Ελένη Χοντολίδου

29. Επικοινωνία και ταυτότητες σε μια πολύγλωσση οικογένεια

    Άννα Μανουσοπούλου

30. Διδασκαλία και αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών

    Ελένη Χοντολίδου

1. Μαθαίνοντας και διδάσκοντας μαθηματικά

    Χαράλαμπος Σακονίδης

32. Στερεότυπα και προκαταλήψεις

    Θάλεια Δραγώνα

33. Ετερογένεια και σχολείο

    Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Νέλλη Ασκούνη 

34. Δημιουργώντας γέφυρες

    Αλεξάνδρα Ανδρούσου, Αντώνης Πανούτσος

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s